Klobouk podle Kateřiny

0
207

Kateřina Geislerová své modely vždy vytváří z kvalitních a zajímavých materiálů. Ke své práci, jak sama říká, přistupuje od začátku více jako sochařka než jako návrhářka. Nejprve si vybírá látku odpovídající charakterem a náladou modelu, jenž chce vytvořit, a pak se jí nechává inspirovat a sochá přímo na krejčovské panně s respektem k vybranému materiálu. Tento přístup zvolila též ve chvíli, kdy se rozhodla vytvořit ke své kolekci podzim – zima 2017–2018 malou sérii klobouků.

Klasické modely Tonak s menšími úpravami i limitovaná série vytvořená podle Kateřiny Geislerové byly poprvé představeny na Mercedes Benz Prague Fashion Weeku. Pro kolekci podzim zima jsem navrhla zahalené siluety a k nim rozhodně patří i pokrývky hlavy. Má volba okamžitě padla na Tonak. Spolupráce s tak prověřeným a kvalitním partnerem mi dala možnost uchopit výzvu a nechat volný prostor mé kreativě při tvoření klobouků. Tonak je světová jednička ve výrobě klobouků a já klobouky miluji. Vždy jsem je milovala. Dokonce jsem si uvědomila, že jsem se dvěma klobouky od Tonaku odjela před dvaceti lety do Paříže a nosila je dlouhá léta,“ říká Kateřina Geislerová a dodává: S každou kolekcí se snažím posunout o krůček dál a najít něco nového, aby to bavilo mě i mé klientky. Jsem si jistá, že pro každého designéra je naprosto úžasné, když je mu dovoleno pracovat podle jeho představ. Rozhodující v aktuální kolekci je, že se snažím na klobouky Tonak a jejich formy dívat jinak a zároveň se inspirovat klasickým střihem. Určitě se můžete těšit na klasické klobouky i na jejich změny, je pro mě ale samozřejmostí, že k těmto výrobkům přistupuji s respektem.“

 

Technologické postupy, za kterých každý klobouk vzniká, se za posledních  200let nezměnily, dokonce i stroje, které jsou z velké části dřevěné a na kterých se plsť vyrábí, vlastní továrna Tonak od samého začátku jejich vzniku. … dokonce i stroje, které vyrábí plsť, jsou původní, některé i dřevěné.

 

Při návštěvě v Novém Jičíně designérku uchvátilo, jak precizně výroba probíhá a kolik operací a doteků lidských rukou provází každý jednotlivý kousek. Výroba je stále z velké části ruční.  V Tonaku nesmírně dbají na vysokou kvalitu zpracování a to je spojujícím prvkem, který je rovněž prioritou při tvorbě Kateřiny Geislerové. Rozhodně je skvělé, že se lidé ke kloboukům opět vracejí. Je to způsobené také novou nabídkou rozmanitějších tvarů a barev. Klobouky ztratily onu dramatičnost a staly se téměř nepostradatelným doplňkem aktuálních trendů. Myslím, že každý nakonec najde svůj tvar, který mu nejlépe sluší. Jsem za tuto tendenci moc ráda a vlastně mě těší, že nošení klobouků už dávno není opředeno pravidly a koncepty, jako tomu bylo dříve,“ dodává Kateřina.